Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/7776
Title: Методика применения декомпозиции при решении многокритериальной задачи составления расписания
Authors: Деканова, М. В.
Other Titles: Technique of Application of the Principles of Decomposition at the Solution of the Multicriteria Problem of Timetabling
Issue Date: 2014
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия C, Фундаментальные науки : научно-теоретический журнал. - 2014. - № 4. - C. 24-26.
Abstract: Предложена методика применения декомпозиции при решении многокритериальной задачи составления расписания учебных занятий университета, реализующая разбиение сложной многомерной задачи на отдельные подзадачи меньшей размерности и более простой структуры с учетом системного рассмотрения задач оптимизации параметров расписания занятий и методики автоматизации процесса его составления. Описана организация совместного решения полученных подзадач, которая включает выбор алгоритма решения каждой подзадачи; координацию процесса обмена информацией между подзадачами.= the technique of application of the principles of decomposition is offered at the solution of a multicriteria problem of drawing up the schedule of studies of the university, realizing splitting a complex multidimensional challenge into separate subtasks of smaller dimension and simpler structure taking into account system consideration of problems of optimization of parameters of lesson schedule and a technique of automation of process of its drawing up. the organization of the joint solution of the received subtasks which includes is described: choice of algorithm of the solution of each subtask; coordination of process of exchange of information between subtasks.
Keywords: Математика
Комбинаторный анализ
Информационные технологии
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/7776
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2014, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24-26.pdf135.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.