Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/8932
Title: | Евароўскі Трансфармацыя геапалітычных арыентацый у грамадска-палітычнай думцы беларусі эпохі Ранняга Сярэднявечча |
Authors: | Евароўскі, В. Б. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2014. - № 15. – С. 70-74. |
Abstract: | Разглядаецца працэс усведамлення сярэднявечнай супольнасцю Усходняй Еўропы сваёй цывілізацыйнай адметнасці на працягу XI–XV стагоддзяў. Раскрываецца механізм зрошчвання канфесійнай афіляцыі з этнічнымі асаблівасцямі, что выклікае з’яўленне ў разглядаемы перыяд феномена “сярэдневечнага нацыяналізму”. Прасочваецца сувязь развіцця дадзенага феномена са зменай агульнай геапалітычнай структуры гэтага рэгіёна, калі да пачатку ХІІІ стагоддзя вось Поўнач – Поўдзень змяняецца на вось Захад – Усход. На час знікнення Кіеўскай Русі можна весці гаворку пра нараджэнне пэўнага асобнага палітычнага ўтварэння, якое ўсведамляла сваё адрозненне ад іншых грамадстваў праз самастойную мову і ўласнае веравызнанне. Гэты феномен можа быць разгледжаны ў якасці аднаго з элементаў той спадчыны, што пакінула Кіеўская Русь сваім нашчадкам. Калізія старажытнарускай айкумены, якая адбылася пасля нашэсця Батыя і спуспашэння Кіева, высунула на першы план этнічнае адзінства і адсунула на другі план кананічныя рознагалоссі. Такім чынам, “народ рускі” больш наблізіўся да вобраза своеасаблівай псеўданацыі. = This article discusses the process of grasping by Eastern European medieval community its civilizational uniqueness during the eleventh – fifteenth centuries. It is traced the fusion of confessional affiliation and ethnic characteristics, which causes the appearance in this period the phenomenon of “medieval nationalism”. It was examined the connection of the development of this phenomenon with the change of the geopolitical structure, when the axis north – South changed to the West – East. After the disappearance of the Kieran Rus’, we may talk about the birth of a certain separate political unit that consciously distinguished themselves from the surrounding communities through on a separate language and their own faith. This phenomenon can be considered as one of the elements of the legacy of the Kieran Rus to their offspring. The Old Russian oecumene collision, which occurred after Mongol invasion and devastation of Kiev, put forward in the first place and the ethnic unity overshadowed the canonical differences. Thus, “the Russian people” became very close to the image of a pseudo-nation. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия Усходняя Еўропа (XI-XV вв.) этнічнае адзінства геапалітычная структура веравызнанне палітычныя ўтварэнні грамадска-палітычная думка |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/8932 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2014, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.