Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/1196
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧурлей, Э. Г.-
dc.date.accessioned2014-02-06T07:10:10Z-
dc.date.available2014-02-06T07:10:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки : научно-теоретический журнал.- Новополоцк : ПГУ, 2013. - № 13. - С. 32-38.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/1196-
dc.descriptionMethodical Approach to Strategic Analysis Based on the Marketing Tools For Making Effective Managerial Decisions E. Churlei the Article Discusses an Integrated Approach to Strategic Analysis on the Basis of Marketing Tools For Making Effective Management Decisions. It Defines the Existing Methods of Carrying Out Strategic Analysis. the Mechanism of Implementing Strategic Analysis At Every Level of the Enterprise Environment Is Provided. the Se-Quence of Analysis Components Is Justified and the Need to Incorporate Elements of the Analysis Is Explained. the Author Formulates a Methodical Approach to the Design and Performance Analysis of the Factors At Different Stag-Es of Implementation. the Article Presents an Integrated Model of Sequence Analysis of the Enterprise Strategic Environment Based on the Usage of Qualitative and Quantitative Models That Allows to Consider the Factors That Affect the Company and Get a Description and Assessment of the Strength and Direction of Influence For the Formu-Lation of Effective Operational and Strategic Management Decisions Based on Marketing Tools. Э.Г. Чурлей (Белорусский Государственный Университет, Минск)ru_RU
dc.description.abstractДемонстрируется комплексный подход к проведению стратегического анализа на основе маркетинговых инструментов для принятия эффективных управленческих решений. Дана характеристика существующим способам к проведению стратегического анализа. Раскрывается механизм выполнения стратегического анализа на каждом уровне среды предприятия. Обосновывается последовательность проведения и объясняется необходимость включения элементов анализа. Сформулирован методический подход к разработке коэффициентов и показателей анализа на различных этапах его проведения. Предлагается интегральная модель последовательности проведения стратегического анализа среды предприятия, основанная на использовании качественных и количественных моделей, позволяющая рассматривать факторы, оказывающие влияние на предприятие, и получать описание оценки силы и направления влияния для формулирования эффективных оперативных и стратегических управленческих решений на основе маркетинговых инструментов.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2013. - № 13-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectЭкономика и управлениеru_RU
dc.titleМетодический подход к проведению стратегического анализа для формирования эффективных управленческих решений на основе маркетинговых инструментовru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2013, № 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-38.pdf915.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.