Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/17257
Title: Этапизация процесса развития мотивации студентов к занятиям физической культурой
Authors: Додонова, Е. А.
Issue Date: 2016
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 7. - С. 115-117.
Abstract: Рассмотрены приоритеты государственной политики Республики Беларусь в контексте реализации Государственной программы развития физической культуры и спорта на 2011–2015 гг.; представлены основные результаты эксперимента по выявлению факторов, влияющих на мотивы студентов к занятиям физической культурой; разработана методика выбора организационно-методических условий поэтапного применения средств и методов формирования у студентов потребности в физической культуре с характеристикой каждого этапа и рекомендуемыми методами развития мотивации студентов, в зависимости от периода обучения в университете.= In the article are examined the priorities of the state policy of Republic Belarus' in the context of the implementation of the state program of the development of physical culture and sport on 2011-2015 the yr.; the basic results of experiment on the development of the factors, which influence the motives of students to the occupations are represented by physical culture; is developed the procedure of the selection of the organizational and procedural conditions for the step by step application of means and methods of formation in the students of the need to the physical culture from the kharateristikoy each stage, and by the recommended methods of the development of the motivation of students, for the dependence on the period of instruction at the university.
Keywords: Педагогика
методы
мотивация
потребность
студент
физкультура
methods
motivation
need
student
gymnastics
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/17257
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2016, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
115-117.pdf150.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.