Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/18491
Title: Развитие архитектуры учреждений дополнительного образования детей в Беларуси
Authors: Книга, Е. Н.
Issue Date: 2016
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия F, Строительство. Прикладные науки. - 2016. - № 8. - С. 12-17.
Abstract: Представлены результаты исследования развития архитектуры зданий для целей дополнительного образования детей в Беларуси. На основании полученных данных определены периоды развития архитектуры учреждений дополнительного образования детей: зарождение (1917–1930 гг.), становление (1930–начало 1990-х гг.), развитие (1991–2015 гг.). Раскрыты особенности архитектурных решений с конкретными примерами в населенных пунктах республики. Рассмотрены нормативные материалы, определяющие правила проектирования зданий для дополнительного образования детей. Выявлены тенденции, которые характеризуют процессы развития и совершенствования системы дополнительного образования.=The article presents the results of a study of the architectural development of additional education of children in Belarus. On the basis of the obtained data were used to determine periods of architectural development of institutions of additional education of children: the beginning (1917–1930), continuation (1930s – early 1990s), development (1991–2015), as well as the features of architectural solutions with specific examples in the Republic. Reviewed regulatory materials rules governing the design of buildings to further the education of children. Trends that characterize the development processes and improvement of the system of additional education.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Строительство. Архитектура
История архитектуры
Градостроительство
history of architecture
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/18491
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2016, № 8

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12-17.pdf409.74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.