Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/19114
Title: | Формирование системы среднего коммерческого образования в России в XIX – начале XX вв. |
Authors: | Павлидис, В. Д. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2016. - № 15. - С. 13-17. |
Abstract: | Рассматривается процесс развития системы коммерческих училищ и торговых школ России в конце XIX – начале XX вв. Проанализированы государственно-политические, социально-экономические, общественно-педагогические условия реформирования системы среднего профессионального образования. Приведены данные, характеризующие динамику развития системы коммерческих училищ и торговых школ, определены причины успешного развития коммерческого образования в дореволюционной России, подтверждена его значительная роль в системе общего среднего и профессионального образования.=This article is devoted to the study of the process of development of the system of commercial schools and commercial schools of Russia in the late XIX - early XX centuries the article analyzes the public-political, socioeconomic, socio-pedagogical conditions of reforming of system of secondary professional education. The author presents data that characterize the dynamics of system development commercial learn. and trade schools; the reasons for the successful development of commercial education in pre-revolutionary Russia, confirmed its significant role in the system of General secondary and vocational education |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика система среднего профессионального образования коммерческие училища торговые школы реальные училища the development of the system of secondary vocational education trade schools the curriculum of the real school |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/19114 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2016, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.