Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/20525
Title: | Влияние фитнес-систем на формирование мотивации к занятиям физической культурой у детей школьного возраста |
Authors: | Лутковская, О. Ю. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 7. - С. 249-253. |
Abstract: | Рассматривается значимость фитнеса как эффективного средства физического воспитания, обеспечивающего разностороннее воздействие на организм и способствующего формированию устойчивого интереса к систематическому использованию средств физической культуры и спорта с целью оздоровления и самосовершенствованию. Решение поставленных задач усиления физкультурной и спортивной работы среди детей и молодежи требует организации учебно-воспитательного процесса в определенной системе, когда все воспитательные воздействия связываются в единое целое, что позволит школе поднять работу по воспитанию молодежи на уровень современных требований, соответствующих условиям нашего времени. Как показывают исследования Л.И. Божович, Л.С. Выготского, А.Н. Леонтьева и др., это невозможно без формирования соответствующей мотивации. В статье рассматриваются показатели, эффективно способствующие формированию положительной мотивации у школьников среднего и старшего возраста на уроке физкультуры.= Discusses the importance of fitness as an effective means of physical education, providing versatile effect on the body contributing to the formation of steady interest to the systematic use of means of physical culture and sports to improve health and self-improvement. The solution of tasks of strengthening of sports work among children and young people require the organization of the educational process in a particular system, when all of educational influence are linked together, allowing the school to raise the work of educating young people to the level of modern requirements to match the conditions of our time. Studies show L. I. Bozovic, L. S. Vygotsky, A. N. Leontiev and others, it is impossible without formation of adequate motivation. Motivation is considered by many researchers as a regulator of human activities, which, in turn, presupposes in itself the importance for humans. This article discusses metrics that effectively promotes the formation of positive motivation teachings of students of middle and old age in gym class. |
Keywords: | Педагогика Фитнес-система Мотивация Физическая культура Дети Школьный возраст Fitness system Motivation Physical culture Children School age |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/20525 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2017, № 7 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
249-253.pdf | 214.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.