Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБорозна, А. С.-
dc.date.accessioned2017-12-05T07:15:09Z-
dc.date.available2017-12-05T07:15:09Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические науки. - 2017. - № 6. – С. 37-46.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1632-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/20811-
dc.descriptionThe Competitiveness of the Enterprises of the Baking Industry and Strategic Directions of Its Improvement A. Boroznaru_RU
dc.description.abstractРассмотрены основные теоретические и методологически аспекты конкурентоспособности предприятия. Проанализирована экономическая сущность понятия «конкурентоспособность предприятия», предлагаемого исследователями-экономистами. Дано собственное определение, объединяющее мнение рассматриваемых авторов; выдвинуты основные конкурентные стратегии предприятий. Рассмотрены факторы и методы оценки их уровня конкурентоспособности, на основании которых выполнен дальнейший анализ уровня конкурентоспособности предприятия хлебопекарной отрасли. Анализ произведен на основании оценки факторов, влияющих на конкурентоспособность хлебозавода, оценки уровня конкурентоспособности анализируемого предприятия в сопоставлении с его основным конкурентом. В результате выявлены основные «узкие места» предприятия хлебопекарной отрасли и предложены стратегические направления повышения уровня его конкурентоспособности.= The main theoretical and methodological aspects of enterprise competitiveness are considered. The economic essence of the notion “enterprise competitiveness”, examined by economist researchers, is analyzed, its own definition combining the opinion of the authors in question is given; put forward the main competitive strategies of enterprises. Factors and methods for assessing their level of competitiveness are considered, on the basis of which further analysis of the competitiveness level of the bakery industry is made. The proposed analysis is based on an assessment of the factors affecting the competitiveness of the bakery, assessing the level of competitiveness of the analyzed enterprise in comparison with its main competitor. As a result, the main “bottlenecks” of the bakery industry were identified and strategic directions for increasing the level of its competitiveness were proposed.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя D, Эканамічныя і юрыдычныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series D, Economics and law sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия D, Экономические и юридические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия D, Экономические и юридические науки;2017. - № 6-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические наукиru_RU
dc.subjectКонкурентоспособность предприятияru_RU
dc.subjectСтратегияru_RU
dc.subjectОсновные производственные средстваru_RU
dc.subjectПрограммное обеспечениеru_RU
dc.subjectПодготовка производстваru_RU
dc.subjectСнижение затратru_RU
dc.subjectCompetitiveness of enterpriseru_RU
dc.subjectStrategyru_RU
dc.subjectMain production assetsru_RU
dc.subjectSoftwareru_RU
dc.subjectPreparation of productionru_RU
dc.subjectLower costsru_RU
dc.titleКонкурентоспособность предприятия хлебопекарной отрасли и стратегические направления ее повышенияru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc339.137.2-
Appears in Collections:2017, № 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
37-46.pdf220.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.