Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/20930
Title: Самоубеждение и объятия vs музыка: повышение субъективного ощущения счастья у студентов посредством выполнения намеренных действий
Authors: Радзиховская, В. Ю.
Андреева, И. Н.
Issue Date: 2017
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 98-102.
Abstract: Представлено исследование субъективного ощущения счастья у студентов, проведенное с помощью метода формирующего эксперимента. Приведены эмпирические данные, иллюстрирующие различия в эффективности различных намеренных действий счастья. В ходе исследования на достоверном уровне было установлено, что наиболее эффективным для повышения субъективного ощущения счастья намеренным действием является самоубеждение. Предложены рекомендации по использованию намеренных действий счастья с целью повышения уровня его субъективного ощущения.= This article presents an experimental study of the subjective feeling of happiness in students, which is carried out using the method of formative experiment. Empirical data illustrating the differences in the effectiveness of various intentional actions of happiness are presented. In the course of the study, it was established at a reliable level that self-confidence is the most effective measure to increase the subjective sense of happiness. Recommendations are offered on the use of deliberate actions of happiness in order to increase the level of his subjective sensation.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Счастье
Субъективное ощущение счастья
Намеренные действия счастья
Самоубеждение
Happiness
Subjective happiness
Intentional actions of happiness
Self-confidence
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/20930
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2017, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
98-102.pdf205.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.