Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/20932
Title: | Развитие знаково-символического опосредствования у ребенка |
Authors: | Поляков, А. М. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2017. - № 15. - С. 83-87. |
Abstract: | Развитие знаково-символического опосредствования рассматривается в контексте проблемы социального взаимодействия и культурного развития ребенка. Представлен обзорный анализ исследований онтогенеза знаково-символического опосредствования. Развитие опосредствования рассматривается как овладение различными культурными формами в функции замещения. Выделены основные этапы развития знаково-символического опосредствования у детей. Отмечается ограниченность существующих эмпирических исследований развития знаково-символического опосредствования утилитарно-прагматическим контекстом.= The development of sign-symbolic mediation is considered in the context of the problem of social interaction and cultural development of the child. The article presents an overview analysis of ontogeny of signsymbolic mediation. The development of mediation is seen as the mastery of various cultural forms in the function of signification. The main stages of the development of sign-symbolic mediation in children are singled out. The limitedness of existing empirical studies of the development of sign-symbolic mediation by a utilitarianpragmatic context is noted. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология Знаково-символическое опосредствование Социальное взаимодействие Психическое развитие Замещение Sign-symbolic mediation Social interaction Mental development Signification |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/20932 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2017, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.