Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/24113
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПастухов, Д. Ф.-
dc.contributor.authorПастухов, Ю. Ф.-
dc.contributor.authorГолубева, О. В.-
dc.contributor.authorЕхилевский, С. Г.-
dc.date.accessioned2019-12-07T14:34:00Z-
dc.date.available2019-12-07T14:34:00Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПГУru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/24113-
dc.descriptionКлючевые слова: Математическая модель, система нелинейных дифференциальных уравнений первого порядка. :Keywords: mathematical model, nonlinear differential system first order equations. Consider two competing firms producing the same type of product, for example, shoes. The products of the first company have lower product quality than the second, and, it uses the services of an advertising agency to increase the demand for its product. The dynamics of changes in the number of buyers of goods of the first company N1 second N2 can be described by a system of 2 nonlinear dimensionless [1] differential first-order equations (a complicated model of A. A. Samarsky [2] for the case of two variables):ru_RU
dc.description.abstractАннотация: Приведена математическая модель экспансии фирмы с плохим качеством товара и рекламного агентства на фирму с высоким качеством товара. Возможны два режима блокировки и отток большей доли покупателей города от фирмы с хорошим качеством продукции – устойчивый фокус и устойчивый узел.: Abstract: A mathematical model of the expansion of a company with poor quality is given product and advertising agency for a firm with high quality product. Two possible blocking mode and outflow of a larger share of city buyers from a firm with good product quality - a steady focus and a steady knotru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.subjectМетоды оптимизации (дисциплина)ru_RU
dc.subjectЧисленные методы в инженерных расчетах (дисциплина)ru_RU
dc.titleМатематическая модель рекламного агенства и двух конкурирующих фирмru_RU
dc.title.alternativeMathematical model of an advertising agency and two competing firmsru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc519.6-
Appears in Collections:Методы оптимизации (1-98 01 01) 3к5с
Математическое и компьютерное моделирование природных и технологических процессов. Свойства алгебраических структур



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.