Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/25267
Title: Основные критерии и показатели сформированности деонтологической готовности будущих педагогов к взаимодействию с дезадаптированными подростками
Authors: Карпович, И. А.
Karpovich, I.
Other Titles: Main Criteria and Indicators of the Formation of Deontological Readiness Future Teachers to Interact With Disadaptive Adolescents
Issue Date: 2020
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Карпович, И. А. Основные критерии и показатели сформированности деонтологической готовности будущих педагогов к взаимодействию с дезадаптированными подростками / И. А. Карпович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 7. - С. 18-23.
Abstract: Дан анализ понятия понятия «критерий»; выделены предъявляемые в педагогических исследованиях требования к данному понятию; рассмотрены критерии сформированности деонтологической готовности будущих педагогов. Раскрывается структура, критерии и показатели деонтологической готовности будущих педагогов к взаимодействию с дезадаптированными подростками различных категорий (учащихся с особенностями психофизического развития (ОПФР), одаренных, воспитывающихся в неблагополучных, социально незащищенных и дисфункциональных семьях, оставшихся без попечения родителей, сирот, подростков с девиантным поведением, инофонов и др.). Обоснование основных критериев и показателей деонтологической готовности будущих педагогов к взаимодействию с дезадаптированными подростками, позволяет определить ее содержание (что диагностировать), уровни сформированности искомой готовности.= The article analyzes the concept of “criterion”; the requirements to the criteria in pedagogical research are highlighted; the criteria of the formation of the deontological readiness of future teachers are considered. The author reveals the structure, criteria and indicators of the deontological readiness of future teachers to interact with disadaptive adolescents of various categories (students with special needs in psychophysical development (IDF), gifted adolescents, students who are brought up in dysfunctional, socially vulnerable and dysfunctional families, left without parental care, orphans, adolescents with deviant behavior, students-inophones, etc.). Justification of the main criteria and indicators of the deontological readiness of future teachers to interact with disadaptive adolescents allows us to determine its content (what to diagnose) and ways to evaluate the teacher's activity (how to diagnose); and the levels of formation of the desired readiness.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Деонтологическая готовность будущих педагогов к взаимодействию с дезадаптированными подростками
Структура
Критерии
Уровни
Показатели готовности
Deontological readiness of future teachers to interact with disadaptive adolescents
Structure
Criteria
Levels
Readiness indicators
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/25267
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2020, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18-23.pdf201.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.