Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/25924
Title: | Методика обучения профессионально ориентированной лексике студентов неязыковых вузов с использованием видеоматериалов |
Authors: | Конышева, А. В. Konysheva, A. |
Other Titles: | Methodic of Teaching Professionally Oriented Vocabulary to Students of Non-Language Universities Using Video-Materials |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Конышева, А. В. Методика обучения профессионально ориентированной лексике студентов неязыковых вузов с использованием видеоматериалов / А. В. Конышева // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 15. - С. 43-47. |
Abstract: | Рассматривается проблема использования видеоматериалов в процессе обучения профессионально ориентированной лексике студентов неязыковых специальностей. Предлагаемые в статье задания помогают будущим специалистам совершенствовать умения устной речи и письма, проводить анализ изучаемого материала, закреплять профессионально ориентированную лексику и развивать умение взаимодействовать в диалоге культур.= This article deals with the problem of usage of the video-materials in the process of teaching professionally orientated lexis to students of non-language specialities. The tasks, offered in the article, help to the future specialists to improve their skills in oral speech and writing, analyze the material studied, consolidate professionally oriented vocabulary and develop the ability to interact in the dialogue of cultures. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Видеоматериалы Профессионально ориентированная лексика Аутентичность Терминология Закадровый комментарий Video-material Professionally orientated vocabulary Authenticity Terminology Offscreen commentary |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/25924 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2020, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.