Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/25926
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСавицкая, Т. В.-
dc.contributor.authorШабанова, Н. Э.-
dc.contributor.authorSavitskaya, T.-
dc.contributor.authorShabanova, N.-
dc.date.accessioned2021-01-04T12:37:16Z-
dc.date.available2021-01-04T12:37:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСавицкая, Т. В. Учебная мотивация студентов первого курса – будущих специалистов социальной и образовательной сфер / Т. В. Савицкая, Н. Э. Шабанова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 15. - С. 32-36.ru_RU
dc.identifier.issn2070-1640-
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/25926-
dc.description.abstractПредставлены результаты изучения учебной мотивации студентов первого курса специальностей «Социальная педагогика», «Социальная работа (социально-психологическая деятельность)». Исследование структуры учебной мотивации студентов показало доминирование коммуникативных мотивов и мотивов творческой самореализации, которые рассматриваются нами как специфические для студентов – будущих специалистов в социальной и образовательной сферах. Далее следуют учебно-познавательные и профессиональные мотивы. Последние ранговые места занимают мотивы престижа и избегания неудач. Определение структуры учебной мотивации студентов определило необходимость проведения педагогической работы по усилению осознанности и устойчивости мотивов обучения, повышению значимости учебно-познавательных и профессиональных мотивов.= The article presents the results of studying the educational motivation of first-year students studying in the specialties «Social pedagogy», «Social work (social and psychological activity)». The purpose of the article: on the basis of identifying the current structure of educational motivation of first-year students to determine the ways of its further development. The study of the structure of educational motivation of students showed the dominance of communicative motives and motives of creative self-realization, which we consider as specific for students - future specialists in the social and educational spheres. Following are educational and cognitive and professional motives. The last ranking places are occupied by motives of prestige and avoidance of failure. The definition of the structure of educational motivation of students determined the need for pedagogical work to strengthen the awareness and stability of learning motives, to increase the importance of educational, cognitive and professional motives.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2020. - № 15-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.subjectГосударственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru_RU
dc.subjectМотивru_RU
dc.subjectМотивацияru_RU
dc.subjectМотивационная сфераru_RU
dc.subjectУчебная мотивацияru_RU
dc.subjectМотивы выбора профессииru_RU
dc.subjectMotiveru_RU
dc.subjectMotivationru_RU
dc.subjectMotivational sphereru_RU
dc.subjectEducational motivationru_RU
dc.subjectMotives for choosing a professionru_RU
dc.titleУчебная мотивация студентов первого курса – будущих специалистов социальной и образовательной сферru_RU
dc.title.alternativeEducational Motivation of First-Year Students – Future Specialists of Social and Educational Spheresru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.udc378.147:[37.01342+37.013.43]:159.953-
Appears in Collections:2020, № 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32-36.pdf211.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.