Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.psu.by/handle/123456789/25931
Название: Канцэптуальныя асновы інтэрпрэтацыі гісторыі Беларусі і дзяржаўная палітыка Расійскай імперыі ў галіне гістарычнай адукацыі ў другой і трэцяй чвэрцях XIX стагоддзя
Авторы: Бітчанка, С. М.
Bitchanka, S.
Другие названия: Conceptual Bases of Interpretation of the History of Belarus and State Policy of the Russian Empire in the Field of Historical Education in the Second and Third Quarters of the Xix Century
Дата публикации: 2020
Издатель: Полоцкий государственный университет
Библиографическое описание: Бітчанка, С. М. Канцэптуальныя асновы інтэрпрэтацыі гісторыі Беларусі і дзяржаўная палітыка Расійскай імперыі ў галіне гістарычнай адукацыі ў другой і трэцяй чвэрцях XIX стагоддзя / С. М. Бітчанка // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2020. - № 15. - С. 2-10.
Аннотация: Раскрываюцца канцэптуальныя асновы інтэрпрэтацыі гісторыі Беларусі і выяўляюцца эвалюцыі дзяржаўнай палітыкі Расійскай Імперыі ў дачыненні да ідэалагічнай накіраванасці гістарычнай адукацыі Паўночна-Заходняга краю ў другой і трэцяй чвэрцях XIX стагоддзя. Разглядаюцца канцэпцыі беларускай гісторыі: уніяцкі русінацэнтрызм, тэорыя афіцыйнай народнасці, усходнеславянскі (=беларускі) літвінізм, беларуская нацыянальная самаідэнтыфікацыя, заходнерусізм. Аналізуецца дзяржаўная адукацыйная палітыка ў дачыненні да вучэбна-гістарычнай літаратуры, прызначанай да выкарыстання на ўзроўнях пачатковай і сярэдняй адукацыі. Адлюстраванне гісторыі Беларусі ў тагачаснай вучэбна-гістарычнай літаратуры разглядаецца па крытэрыі гісторыка-ідэалагічнага стаўлення яе аўтараў да прызнання або не прызнання гістарычнай і дзяржаваўтваральнай суб’ектнасці беларускага народа. Вызначаны канцэпцыі, якія адмаўлялі гістарычнасць і дзяржаваўтваральную суб’ектнасць беларусаў і тыя канцэпцыі, якія яе сцвярджалі.= The article is devoted to the conceptual foundations of the interpretation of Belarusian history and evolution of state policy of the Russian Empire against the ideological orientation of history education and educational and historical literature of the Northwest territory in the second and third quarters of the nineteenth century. Historical concepts of Belarusian history are considered: Uniate rusinocentrism, theory of official nationality, East Slavic (=Belarusian) litvinism, Belarusian national identity, West rusism. The article analyzes the state educational policy of the Russian Empire in relation to educational and historical literature intended for use at the levels of primary and secondary education. The reflection of the history of Belarus in the educational and historical literature of that time is considered by the criterion of the historical and ideological attitude of its authors to the recognition or non-recognition of the historical and state-forming subjectivity of the Belarusian people. The concepts that denied the historicity and state-forming subjectivity of Belarusians and those that claimed it were revealed.
Ключевые слова: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Гісторыка-ідэалагічныя канцэпцыі гісторыі Беларусі
Дзяржаўная адукацыйная палітыка Расійскай Імперыі
Вучэбная літаратура на ўзроўнях пачатковай і сярэдняй адукацыі
Historical and ideological concepts of the history of Belarus
State educational policy of the Russian Empire
Educational literature at the levels of primary and secondary education
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.psu.by/handle/123456789/25931
Права доступа: open access
Располагается в коллекциях:2020, № 15

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2-10.pdf685.83 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.