Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://elib.psu.by/handle/123456789/27593
Название: | Гісторыка-ідэалагічныя канцэпцыі гісторыі Беларусі і ўрадавая адукацыйная палітыка Расійскай імперыі ў апошняй чвэрці XVIII – першай чвэрці XIX стст. |
Авторы: | Бітчанка, С. М. Bitchanka, S. |
Другие названия: | Historical and Ideological Concepts of the History of Belarus and the Government Educational Policy of the Russian Empire in the Last Quarter of the XVIII – First Quarter of the XIX Centuries |
Дата публикации: | 2021 |
Издатель: | Полоцкий государственный университет |
Библиографическое описание: | Бітчанка, С. М. Гісторыка-ідэалагічныя канцэпцыі гісторыі Беларусі і ўрадавая адукацыйная палітыка Расійскай імперыі ў апошняй чвэрці XVIII – першай чвэрці XIX стст. / С. М. Бітчанка // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2021. - № 7. - С. 7-13. |
Аннотация: | Прысвечаны раскрыццю канцэптуальных асноў інтэрпрэтацыі гісторыі Беларусі і выяўленню эвалюцыі дзяржаўнай палітыкі Расійскай Імперыі ў дачыненні да ідэалагічнай накіраванасці гістарычнай адукацыі Паўночна-Заходняга краю ў апошняй чвэрці XVIII – першай чвэрці XIX стст. Разглядаюцца канцэпцыі беларускай гісторыі: палоналітвінізм, балцкі (=літоўскі) літвінізм, русінацэнтрызм. Аналізуецца дзяржаўная адукацыйная палітыка ў дачыненні да вучэбна-гістарычнай літаратуры, прызначанай да выкарыстання на ўзроўнях пачатковай і сярэдняй адукацыі. Адлюстраванне гісторыі Беларусі ў тагачаснай вучэбна-гістарычнай літаратуры разглядаецца па крытэрыі гісторыка-ідэалагічнага стаўлення яе аўтараў да прызнання або непрызнання гістарычнай і дзяржаваўтваральнай суб’ектнасці беларускага народа.= The article is devoted to the conceptual foundations of the interpretation of the history of Belarus and the identification of the evolution of state policy of the Russian Empire against the ideological orientation of historical education of the Northwest territory in the last quarter of XVIII – first quarter of the XIX centuries. Discusses the concept of Belarusian history: palonalitvinizm, baltic (=lithuanian) litvinizm, rusinocentrizm. The article analyzes the state educational policy in relation to educational and historical literature intended for use at the levels of primary and secondary education. The reflection of the history of Belarus in the then educational and historical literature is considered according to the criterion of the historical and ideological attitude of its authors to the recognition or non-recognition of the historical and state-forming subjectivity of the Belarusian people. Keywords: historical and ideological concepts of the history of Belarus, state educational policy of the Russian Empire, educational and historical literature at the levels of primary and secondary education. |
Ключевые слова: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Гісторыка-ідэалагічныя канцэпцыі гісторыі Беларусі Дзяржаўная адукацыйная палітыка Расійскай Імперыі Вучэбна-гістарычная літаратура на ўзроўнях пачатковай і сярэдняй адукацыі Historical and ideological concepts of the history of Belarus State educational policy of the Russian Empire Educational and historical literature at the levels of primary and secondary education |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://elib.psu.by/handle/123456789/27593 |
Права доступа: | open access |
Располагается в коллекциях: | 2021, № 7 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
7-13.pdf | 255.61 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.