Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/28206
Title: Процесс проектирования элементов навигации торгового зала сети магазинов «Ника»
Authors: Кириллова, И. Л.
Барановская, А. Д.
Kirillova, I.
Baranovskaya, A.
Other Titles: THE PROCESS OF DESIGNING THE NAVIGATION ELEMENTS OF THE TRADING FLOOR OF THE «NIKA» STORE CHAIN
The Process of Designing the Navigation Elements of the Trading Floor of the «Nika» Store Chain
Issue Date: 2021
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Кириллова, И. Л. ПРОЦЕСС ПРОЕКТИРОВАНИЯ ЭЛЕМЕНТОВ НАВИГАЦИИ ТОРГОВОГО ЗАЛА СЕТИ МАГАЗИНОВ «НИКА» / И. Л. Кириллова, А. Д. Барановская // Архитектурно-строительный комплекс: проблемы, перспективы, инновации : электронный сборник статей III международной научной конференции, Новополоцк, 29–30 апр. 2021 г. / Полоц. гос. ун-т ; Редкол.: Д. Н. Лазовский (председ.) [и др.]. – Новополоцк, 2021. – С. 26-30.
Abstract: В статье рассмотрен процесс проектирования элементов навигации торгового зала сети магазинов «Ника». Определены цели и решены задачи проекта. Представлены практические разработки дизайна навигации. Выделены основные принципы проекта: привлечение внимания, запоминаемость, современный стиль, лаконичные цвета. Установлено, что представленный проект, будучи реализованным, несомненно, вызовет интерес у покупателей, новая система навигации и рекламно-информационная поддержка поможет покупателям максимально ускорить процесс поиска товаров и выгодно выделит сеть магазинов «Ника» среди конкурентов, а дизайн торговых залов выглядит современным и привлекательным для покупателей.=The article describes the process of designing the navigation elements of the trading floor of the «Nika» chain of stores. The goals and objectives of the project are defined and solved. Practical de-velopments of navigation design are presented. The main principles of the project are highlighted: attracting attention, memorability, modern style, concise colors. It is established that the presented project, being implemented, will undoubtedly arouse the interest of buyers, the new navigation sys-tem and advertising and information support will help buyers to speed up the process of searching for goods as much as possible and will favorably distinguish the «Nika» store chain among competitors, and the design of the sales halls looks modern and attractive to buyers.
Keywords: Дизайн
Навигация
Проектирование
Предприятие
Пиктограммы
Инфорграфика
Цвет
Шрифт
Design
Navigation
Design
Enterprise
Pictograms
Inforgraphy
Color
font
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/28206
Appears in Collections:Архитектурно-строительный комплекс: проблемы, перспективы, инновации. 2021



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.