Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/32415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПротас, О. С.ru_RU
dc.contributor.authorProtas, O.-
dc.date.accessioned2022-06-28T12:35:19Z-
dc.date.available2022-06-28T12:35:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПротас, О. С. Метакогнитивные навыки как условие профессионального саморазвития будущего педагога / О. С. Протас // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 7. - С. 11-13.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/32415-
dc.description.abstractПредставлен взгляд на профессиональное саморазвитие педагога с позиции организации системы профессионально-педагогического мышления. В качестве методологической основы для описания системы профессионально-педагогического мышления выступает метапознание. Отмечено, что метакогнитивные навыки создают прочную основу для профессионального саморазвития как на стадии обучения, так и в будущей профессиональной деятельности за счет универсальности и способности переноса на широкий круг задач. Приводятся примеры использования различных метакогнитивных стратегий.-
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherПолоцкий государственный университетru_RU
dc.relation.ispartofВеснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукіbe_BE
dc.relation.ispartofHerald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciencesen_EN
dc.relation.ispartofВестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические наукиru_RU
dc.relation.ispartofseriesСерия E, Педагогические науки;2022. - № 7-
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleМетакогнитивные навыки как условие профессионального саморазвития будущего педагогаru_RU
dc.title.alternativeMetacognitive Skills as a Condition for Professional Self-Development of a Teacher Students-
dc.typeArticleru_RU
dc.description.alternativeThe article presents a view of the professional self-development of a teacher from the standpoint of organizing a system of professional pedagogical thinking. Metacognition acts as a methodological basis for describing the system of professional pedagogical thinking. The idea is being developed that metacognitive skills create a solid foundation for professional self-development both at the stage of training and in future professional activity due to its versatility and the ability to transfer to a wide range of tasks. Examples of the use of various metacognitive strategies are given.-
dc.citation.spage11ru_RU
dc.citation.epage13ru_RU
Appears in Collections:2022, № 7

Files in This Item:
File SizeFormat 
11-13.pdf202.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.