Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/32415
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Протас, О. С. | ru_RU |
dc.contributor.author | Protas, O. | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T12:35:19Z | - |
dc.date.available | 2022-06-28T12:35:19Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Протас, О. С. Метакогнитивные навыки как условие профессионального саморазвития будущего педагога / О. С. Протас // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 7. - С. 11-13. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://elib.psu.by/handle/123456789/32415 | - |
dc.description.abstract | Представлен взгляд на профессиональное саморазвитие педагога с позиции организации системы профессионально-педагогического мышления. В качестве методологической основы для описания системы профессионально-педагогического мышления выступает метапознание. Отмечено, что метакогнитивные навыки создают прочную основу для профессионального саморазвития как на стадии обучения, так и в будущей профессиональной деятельности за счет универсальности и способности переноса на широкий круг задач. Приводятся примеры использования различных метакогнитивных стратегий. | - |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Полоцкий государственный университет | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя E, Педагагічныя навукі | be_BE |
dc.relation.ispartof | Herald of Polotsk State University. Series E, Pedagogical Sciences | en_EN |
dc.relation.ispartof | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Серия E, Педагогические науки;2022. - № 7 | - |
dc.rights | open access | ru_RU |
dc.title | Метакогнитивные навыки как условие профессионального саморазвития будущего педагога | ru_RU |
dc.title.alternative | Metacognitive Skills as a Condition for Professional Self-Development of a Teacher Students | - |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.description.alternative | The article presents a view of the professional self-development of a teacher from the standpoint of organizing a system of professional pedagogical thinking. Metacognition acts as a methodological basis for describing the system of professional pedagogical thinking. The idea is being developed that metacognitive skills create a solid foundation for professional self-development both at the stage of training and in future professional activity due to its versatility and the ability to transfer to a wide range of tasks. Examples of the use of various metacognitive strategies are given. | - |
dc.citation.spage | 11 | ru_RU |
dc.citation.epage | 13 | ru_RU |
Appears in Collections: | 2022, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.