Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/38620
Title: Методика формирования олимпийских знаний студентов факультета физической культуры специальности 1-03 02 01 «Физическая культура» в учебно-образовательном процессе
Authors: Иванов, С. А.
Старченко, В. Н.
Ivanou, S.
Starchanka, U.
Other Titles: Methodology of Formation of Olympic Knowledge of Students of the Faculty of Physical Culture of the Specialty 1-03 02 01 «Physical Culture» in the Educational Process
Issue Date: 2023
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Иванов, С. А. Методика формирования олимпийских знаний студентов факультета физической культуры специальности 1-03 02 01 «Физическая культура» в учебно-образовательном процессе / С. А. Иванов, В. Н. Старченко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2023. - № 1 (39). - С. 31-38. DOI: 10.52928/2070-1640-2023-39-1-31-38
Abstract: Представлена авторская методика формирования олимпийских знаний студентов факультета физической культуры специальности 1-03 02 01 «Физическая культура» УО «ГГУ имени Ф. Скорины». Основным компонентом методики является система учебных заданий, направленных на формирование олимпийских знаний студентов на репродуктивном, продуктивном и творческом уровнях. В основе каждого задания лежит интеллектуальное упражнение, являющееся основным средством методики. В каждом задании указана его цель (направленность), методы и условия работы, а также критерии успешности. Применение методики предполагает использование разработанного нами метрологически корректного диагностического инструментария для оценки уровня сформированности олимпийских знаний студентов.
metadata.local.description.annotation: The article presents the author's methodology for the formation of Olympic knowledge of students of the Faculty of Physical Culture specialty 1-03 02 01 “Physical culture” EI “Francisk Skorina Gomel State University”. The main component of the methodology is a system of educational tasks aimed at the formation of students' Olympic knowledge at the reproductive, productive and creative levels. At the heart of each task is an intellectual exercise, which is the main means of the methodology. Each task specifies its purpose (orientation), the methods and working conditions used, as well as success criteria. The application of the methodology involves the use of metrologically correct diagnostic tools developed by us to assess the level of formation of students' Olympic knowledge.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/38620
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2023-39-1-31-38
Appears in Collections:2023, № 1 (39)

Files in This Item:
File SizeFormat 
31-38.pdf212.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.