Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/41387
Title: Совершенствование методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей: авторский подход
Authors: Молохович, М. В.
Malakhovich, M.
Other Titles: Improving the Methodological Foundations for the Development of Professional Competences of Students in Economic Specialties: the Author's Approach
Issue Date: 2023
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Молохович, М. В. Совершенствование методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей: авторский подход / М. В. Молохович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(40). - С. 6-11. – DOI 10.52928/2070-1640-2023-40-2-6-11.
Abstract: Статья посвящена исследованию методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей. Изучена сущность данных компетенций, рассмотрены различные подходы к ее толкованию, определены их преимущества и недостатки. Проведен анализ современных видов про- фессиональных компетенций специалистов экономического профиля, позволивший сгруппировать их в несколько укрупненных групп и определить возможности их дополнения. На основе результатов проведенного исследова- ния разработан авторский подход к совершенствованию методологических основ развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей, включающий обоснование авторской трактовки термина «профессиональные компетенции» и расширение видового состава данных компетенций с учетом реалий современного мира.
metadata.local.description.annotation: The article is devoted to the study of the methodological foundations for the development of professional competencies of students of economic specialties. The essence of these competencies is studied, various approaches to its interpretation are considered, their advantages and disadvantages are identified. An analysis of modern types of professional competencies of economic specialists was carried out, which made it possible to group them into several enlarged groups and determine the possibilities for supplementing them. Based on the results of the study, an author's approach to improving the methodological foundations for the development of professional competencies of students of economic specialties was developed, including the substantiation of the author's interpretation of the term «professional competencies» and expanding the specific composition of these competencies, taking into account the realities of the modern world.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/41387
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2023-40-2-6-11
Appears in Collections:2023, № 2 (40)

Files in This Item:
File SizeFormat 
6-11.pdf251.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.