Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/43108
Title: Динамика тормозного привода с антиблокировочной системой автомобиля особо большой грузоподъемности
Authors: Ермилов, С. В.
Жилевич, М. И.
Капский, Д. В.
Ermilov, S.
Zhilevich, M.
Kapski, D.
Other Titles: Study of the Dynamics of the Brake Drive with an Anti-Lock Braking System for a Particularly Heavy-Duty Vehicle
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Ермилов, С. В. Динамика тормозного привода с антиблокировочной системой автомобиля особо большой грузоподъемности / С. В. Ермилов, М. И. Жилевич, Д. В. Капский // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2024. - № 1(49). - С. 11-17. – DOI 10.52928/2070-1616-2024-49-1-11-17.
Abstract: Проанализированы результаты многовариантного расчета динамики тормозного гидравлического привода с антиблокировочной системой автомобиля особо большой грузоподъемности. Приведены условия проведения дорожных испытаний такого автомобиля с установленной на нем антиблокировочной системой и рассмотрены результаты экспериментальных исследований. Дана оценка влияния принятых допущений на поведение некоторых параметров тормозного гидравлического привода с антиблокировочной системой путем сравнения итоговых характеристик, полученных в ходе аналитических и экспериментальных исследований, позволяющих определить адекватность математической модели.
metadata.local.description.annotation: The article analyzes the results of a multivariate calculation of the dynamics of a hydraulic brake drive with an anti-lock braking system for a particularly heavy-duty vehicle and performed it. The conditions for conducting road tests of such a car with an anti-lock braking system installed on it are given and the results of experimental studies are analyzed. An assessment was made of the influence of the accepted assumptions on the behavior of some parameters of such a drive by comparing the final characteristics obtained during analytical and experimental studies, which made it possible to determine the adequacy of the mathematical model.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/43108
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1616-2024-49-1-11-17
Appears in Collections:2024, № 1 (49)

Files in This Item:
File SizeFormat 
11-17.pdf879.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.