Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45342
Title: Педагогические условия формирования технологической грамотности учащихся
Authors: Богданов, Д. С.
Bogdanov, D.
Other Titles: Pedagogic Rules Formation of the Teaching Gravity of the University
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Богданов, Д. С. Педагогические условия формирования технологической грамотности учащихся / Д. С. Богданов // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 6-10. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-6-10.
Abstract: Представлен анализ различных дефиниций понятий «условие», «педагогическое условие». На основании исследования современного содержания учебной программы предмета «Трудовое обучение. Технический труд», особенностей становления и развития трудового обучения (с 1917 г.) отмечена неизменность целевых ориен- тиров системы общего среднего образования, выявлена недостаточность необходимого уровня и разнообразия условий для формирования технологической грамотности учащихся. Приведены различные классификации педа- гогических условий формирования технологической грамотности. Подчеркнуты единство и взаимосвязь внеш- них и внутренних педагогических условий. Внутренние условия (материально-технические, учебно-методиче- ские, дидактические, прогностические) более динамичны, отличаются возможностью быстрого приспособле- ния к изменению образовательных задач.
metadata.local.description.annotation: Presented an analysis of the various definitions of the term "disorder", "pedagogical disorder". On the basis of the modern content of the educational program “Temperature Education. "Technical work", the basis of the machine and the development of technical training (since 1917), the establishment of the indeterminacy of the plant orientation systems of the general middle education, the lack of qualitative and quantitative analysis of the genetic information is learned. There are different classical pedagogical-historical structures of the formation of technological frameworks. Establishment and integration of external and internal pedagogical structures. Internal skills (material-technical, educationalmethodical, didactic, prognostic) are more dynamic, distinguishing the ability of rapid adaptation to change educational institutions.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45342
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-41-1-6-10
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
6-10.pdf183.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.