Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45343
Title: Социально-экологическое развитие учащихся в контексте познавательно-игровой деятельности
Authors: Онуприенко, С. П.
Onuprienko, S.
Other Titles: Socio-Ecological Development of Students in Context of Cognitive and Game Activities
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Онуприенко, С. П. Социально-экологическое развитие учащихся в контексте познавательно-игровой деятельности / С. П. Онуприенко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 104-108. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-104-108.
Abstract: В представленной статье осуществлены следующие инновационные мероприятия: - содержание игровых методик в контексте социально-экологического развития учащейся молодежи; - раскрытие эмоционально-интеллектуальных ориентаций игровых действий в сознании подростков; - выявление основополагающих теоретико-методических подходов в определении доминирующих психо- лого-социальных установок учащихся в процессе игровой деятельности.
metadata.local.description.annotation: In the presented article, the following innovative activities were carried out: - the content of gaming techniques in the context of the socio-ecological development of students; - disclosure of emotional and intellectual orientations of game actions in the minds of adolescents; - identification of fundamental theoretical and methodological approaches in determining the dominant psychological and social attitudes of students in the process of gaming activities.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45343
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-41-1-104-108
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
104-108.pdf198.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.