Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45343
Title: | Социально-экологическое развитие учащихся в контексте познавательно-игровой деятельности |
Authors: | Онуприенко, С. П. Onuprienko, S. |
Other Titles: | Socio-Ecological Development of Students in Context of Cognitive and Game Activities |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Онуприенко, С. П. Социально-экологическое развитие учащихся в контексте познавательно-игровой деятельности / С. П. Онуприенко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 104-108. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-104-108. |
Abstract: | В представленной статье осуществлены следующие инновационные мероприятия: - содержание игровых методик в контексте социально-экологического развития учащейся молодежи; - раскрытие эмоционально-интеллектуальных ориентаций игровых действий в сознании подростков; - выявление основополагающих теоретико-методических подходов в определении доминирующих психо- лого-социальных установок учащихся в процессе игровой деятельности. |
metadata.local.description.annotation: | In the presented article, the following innovative activities were carried out: - the content of gaming techniques in the context of the socio-ecological development of students; - disclosure of emotional and intellectual orientations of game actions in the minds of adolescents; - identification of fundamental theoretical and methodological approaches in determining the dominant psychological and social attitudes of students in the process of gaming activities. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/45343 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2024-41-1-104-108 |
Appears in Collections: | 2024, № 1 (41) |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
104-108.pdf | 198.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.