Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46357
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦю, Гуанвэйru_RU
dc.contributor.authorМихута, И. Ю.ru_RU
dc.contributor.authorДемчук, Т. С.ru_RU
dc.contributor.authorGuangwei, Qiuen_EN
dc.contributor.authorMikhuta, I.en_EN
dc.contributor.authorDemchuk, Т.en_EN
dc.date.accessioned2024-12-11T06:06:42Z-
dc.date.available2024-12-11T06:06:42Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЦю, Гуанвэй Модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям китайской оздоровительной системой ушу-тайцзицюань / Цю, Гуанвэй, И. Ю. Михута, Т. С. Демчук // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 61-65. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-61-65.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/46357-
dc.description.abstractНа основании проведенного теоретического и эмпирического анализа показана модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям восточной оздоровительной системой ушутайцзицюань. Разработанная модель представлена 4 основными этапами: мотивационно-ориентировочным, оздоровительно-адаптационным, функционально-преобразующим, рефлексивно-оценочным, и следующими компонентами: целевым, содержательным, процессуально-деятельностным и оценочно-результативным. Экспериментальная модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям восточной оздоровительной системой ушу-тайцзицюань позволяет повысить эффективность системы организации физкультурно-оздоровительной деятельности студентов и, соответственно, уровень их психофизической подготовленности к предстоящей профессиональной деятельности.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleМодель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям китайской оздоровительной системой ушу-тайцзицюаньru_RU
dc.title.alternativeModel of Readiness of Students of Pedagogical Specialties for Classes of the Chinese Health System Wushu-Taijiquanru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage61-65ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-42-2-61-65
local.description.annotationBased on the conducted theoretical and empirical analysis, the article presents a model of students' readiness of pedagogical specialties to practice the oriental health system of wushu taijiquan. The model of students' readiness to practice the Chinese health system of wushu taijiquan is presented in 4 main stages: motivational-orientational, healthadaptive, functional-transformative, reflexive-evaluative. The developed model of students' readiness to practice the Chinese traditional gymnastics wushu taijiquan is presented in the following components: target, content, process-activity and evaluative-resultative. The experimental model allows to increase the efficiency of the system of organizing physical education and health activities of students and, accordingly, the level of their psychophysical readiness for the upcoming professional activity.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 2 (42)

Files in This Item:
File SizeFormat 
61-65.pdf261.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.