Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46357
Title: Модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям китайской оздоровительной системой ушу-тайцзицюань
Authors: Цю, Гуанвэй
Михута, И. Ю.
Демчук, Т. С.
Guangwei, Qiu
Mikhuta, I.
Demchuk, Т.
Other Titles: Model of Readiness of Students of Pedagogical Specialties for Classes of the Chinese Health System Wushu-Taijiquan
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Цю, Гуанвэй Модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям китайской оздоровительной системой ушу-тайцзицюань / Цю, Гуанвэй, И. Ю. Михута, Т. С. Демчук // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 61-65. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-61-65.
Abstract: На основании проведенного теоретического и эмпирического анализа показана модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям восточной оздоровительной системой ушутайцзицюань. Разработанная модель представлена 4 основными этапами: мотивационно-ориентировочным, оздоровительно-адаптационным, функционально-преобразующим, рефлексивно-оценочным, и следующими компонентами: целевым, содержательным, процессуально-деятельностным и оценочно-результативным. Экспериментальная модель готовности студентов педагогических специальностей к занятиям восточной оздоровительной системой ушу-тайцзицюань позволяет повысить эффективность системы организации физкультурно-оздоровительной деятельности студентов и, соответственно, уровень их психофизической подготовленности к предстоящей профессиональной деятельности.
metadata.local.description.annotation: Based on the conducted theoretical and empirical analysis, the article presents a model of students' readiness of pedagogical specialties to practice the oriental health system of wushu taijiquan. The model of students' readiness to practice the Chinese health system of wushu taijiquan is presented in 4 main stages: motivational-orientational, healthadaptive, functional-transformative, reflexive-evaluative. The developed model of students' readiness to practice the Chinese traditional gymnastics wushu taijiquan is presented in the following components: target, content, process-activity and evaluative-resultative. The experimental model allows to increase the efficiency of the system of organizing physical education and health activities of students and, accordingly, the level of their psychophysical readiness for the upcoming professional activity.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/46357
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-42-2-61-65
Appears in Collections:2024, № 2 (42)

Files in This Item:
File SizeFormat 
61-65.pdf261.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.