Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖукова, Т. Л.ru_RU
dc.contributor.authorЯнковская, М. В.ru_RU
dc.contributor.authorZhukova, T.en_EN
dc.contributor.authorYankovskaya, M.en_EN
dc.date.accessioned2024-12-11T06:06:42Z-
dc.date.available2024-12-11T06:06:42Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationЖукова, Т. Л. Взаимосвязь уровня эмпатии студентов-волонтеров и активности в волонтерской деятельности / Т. Л. Жукова, М. В. Янковская // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 77-83. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-77-83.ru_RU
dc.identifier.urihttps://elib.psu.by/handle/123456789/46360-
dc.description.abstractРассматривается эмпатия как свойство личности человека, способствующее пониманию внутреннего мира другого человека, приобщению к его жизни, а также реализации помогающего поведения в ситуациях общения и взаимодействия. Авторы изучают эмпатию в совокупности эмоционального, когнитивного и поведенческого компонентов, особенности ее проявления в волонтерской деятельности и взаимосвязи с активностью студентов-волонтеров. Студенты-волонтеры, обучающиеся на разных факультетах и специальностях, в процессе общественной благотворительной деятельности совершенствуют свои коммуникативные навыки, навыки работы в команде, развивают умение слушать другого, перефразировать, отражать и отзеркаливать эмоции, формируют «soft skills», или «гибкие навыки» (к числу которых относится и эмпатия), необходимые для успешности как в любой профессиональной деятельности, так и в жизни в целом.ru_RU
dc.language.isoruru
dc.publisherПолоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкойru_RU
dc.rightsopen accessru_RU
dc.titleВзаимосвязь уровня эмпатии студентов-волонтеров и активности в волонтерской деятельностиru_RU
dc.title.alternativeThe Relationship Between the Level of Empathy of Volunteer Students and Volunteer Activityru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.citation.spage77-83ru_RU
dc.identifier.doi10.52928/2070-1640-2024-42-2-77-83
local.description.annotationThe article considers empathy as a property of a person's personality that contributes to understanding the inner world of another person, familiarization with his life, as well as the implementation of helping behavior in situations of communication and interaction. The authors study empathy in the aggregate of emotional, cognitive and behavioral components, the peculiarities of its manifestation in volunteer activity and the relationship with the activity of student volunteers. Volunteer students studying at different faculties and specialties, in the process of public charity work, improve their communication skills, teamwork skills, develop the ability to listen to another, paraphrase, reflect and mirror emotions, form “soft skills” or “flexible skills” (which include empathy) necessary for successful.ru_RU
Appears in Collections:2024, № 2 (42)

Files in This Item:
File SizeFormat 
77-83.pdf575.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.