Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/46370
Title: Оценка уровня развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей: универсальный подход
Authors: Молохович, М. В.
Malakhovich, M.
Other Titles: Assessment of the Level of Development of Professional Competences of Students of Economic Specialties: a Universal Approach
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Молохович, М. В. Оценка уровня развития профессиональных компетенций студентов экономических специальностей: универсальный подход / М. В. Молохович // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 15-21. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-15-21.
Abstract: Статья посвящена исследованию процесса оценки уровня развития профессиональных компетенций будущих специалистов экономического профиля. Определены основные сложности осуществления данного процесса в период обучения студентов экономических специальностей в учреждениях высшего образования. Предложены варианты решения выявленных проблем. Обоснован наиболее целесообразный подход к проведению эффективной оценки уровня развития профессиональных компетенций студентов в процессе их обучения, являющийся универсальным и довольно простым в применении. Использование данного подхода в практике подготовки специалистов для различных отраслей национальной экономики позволит получать общее представление об уровне развития исследуемых компетенций у студентов на разных этапах их подготовки, что в свою очередь позволит правильно подбирать технологии, методы и способы их обучения и своевременно вносить необходимые корректировки в образовательный процесс.
metadata.local.description.annotation: The article is devoted to the study of the process of assessing the level of development of professional competencies of future economic specialists. The main difficulties of implementing this process during the training of students of economic specialties in higher education institutions are identified. Options for solving the identified problems are proposed. The most appropriate approach to conducting an effective assessment of the level of development of students' professional competencies in the process of their education is substantiated, which is universal and quite simple to use. The use of this approach in the practice of training specialists for various sectors of the national economy will allow us to obtain a general idea of the level of development of the studied competencies among students at different stages of their training, which in turn will allow us to correctly select technologies, methods and methods of their training and timely make the necessary adjustments to the educational process.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/46370
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-42-2-15-21
Appears in Collections:2024, № 2 (42)

Files in This Item:
File SizeFormat 
15-21.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.