Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/47997
Title: | Приложения, разработанные в системах компьютерной алгебры: методические аспекты реализации в обучении математике студентов технических специальностей |
Authors: | Мателенок, А. П. Вакульчик, В. С. Завистовская, Т. И. Matelenаk, A. Vakul'chik, V. Zavistovskaya, T. |
Other Titles: | Applications Developed in Computer Algebra Systems: Methodological Aspects of Implementation in Teaching Mathematics to Students of Technical Specialties |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Мателенок, А. П. Приложения, разработанные в системах компьютерной алгебры: методические аспекты реализации в обучении математике студентов технических специальностей / А. П. Мателенок, В. С. Вакульчик, Т. И. Завистовская // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 56-62. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-56-62. |
Abstract: | Представлены разработка и проектирование методических аспектов применения приложений, разработанных в системах компьютерной алгебры (СКА). Изложена поэтапная методика включения СКА в практику обучения математике и информатике. Выделены конкретные методические средства оргуправленческой деятельности преподавателя по обучению эффективному использованию студентами СКА для решения учебных задач и задач прикладного характера. Проведена конкретизация выделенных методических аспектов реализации применения СКА на примерах организации познавательной деятельности студентов в процессе решения отдельных профессионально ориентированных задач |
metadata.local.description.annotation: | This article presents the development and design of methodological aspects of using applications developed in computer algebra systems (CAS). A step-by-step methodology for including CAS in the practice of teaching mathematics and computer science is presented. Specific methodological tools for the organizational and managerial activities of a teacher in teaching students how to effectively use CAS to solve educational and applied problems are identified. The specified methodological aspects of implementing the use of CAS are specified using examples of organizing students' cognitive activity in the process of solving individual professionally oriented problems. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/47997 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-56-62 |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.