Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48010
Title: | Речь в системе эколого-творческих ориентаций учащихся |
Authors: | Онуприенко, С. П. Onuprienko, S. |
Other Titles: | Speech in the System of Ecological-Creative Orientations of Students |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Онуприенко, С. П. Речь в системе эколого-творческих ориентаций учащихся / С. П. Онуприенко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 123-128. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-123-128. |
Abstract: | В представленной статье имеет место ряд теоретико-методологических обоснований социоэкологических факторов речевой деятельности: взаимозависимость речевых функций и эколого-образовательных ориентаций; активизирующие аспекты речевой деятельности в контексте сензитивного развития учащейся молодежи; структурно-функциональные характеристики этапов творческой реализации аспектов письменной речи; особенности разговорной речи в контексте эколого-творческих ориентаций учащихся. |
metadata.local.description.annotation: | The presented article contains a number of theoretical and methodological substantiations of socio-ecological factors of speech activity: interdependence of speech functions and ecological-educational orientations; activating aspects of speech activity in the context of sensitive development of young students; structural and functional characteristics of the stages of creative implementation of aspects of written speech; features of colloquial speech in the context of ecological-creative orientations of students. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/48010 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-123-128 |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
123-128.pdf | 197.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.