Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/48012
Title: | Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований |
Authors: | Ильин, Е. А. Ilyin, E. |
Other Titles: | Civil Identity of a Student in the Problem Field of Pedagogical Research |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Ильин, Е. А. Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований / Е. А. Ильин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 13-18. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18. |
Abstract: | Рассматривается концепт гражданской идентичности личности студента в проблемном поле педагогических исследований. Установлено, что современные педагогические исследования демонстрируют неуклонно возрастающий интерес к концепту гражданской идентичности, существенно опережающий смежные научные дисциплины по числу проведенных исследований. Описаны статистические и аналитические итоги ретроспективного анализа диссертационных исследований и научных публикаций в проблемном поле педагогики. |
metadata.local.description.annotation: | The article presents the concept of civic identity of a student in the problematic field of pedagogical research. It has been established that modern pedagogical research demonstrates a steadily increasing interest in the concept of civic identity, significantly outpacing related scientific disciplines in the number of studies conducted. The statistical and analytical results of a retrospective analysis of dissertation research and scientific publications in the problematic field of pedagogy are described. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/48012 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18 |
Appears in Collections: | 2025, № 1 (43) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.