Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/48012
Title: Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований
Authors: Ильин, Е. А.
Ilyin, E.
Other Titles: Civil Identity of a Student in the Problem Field of Pedagogical Research
Issue Date: 2025
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Ильин, Е. А. Гражданская идентичность личности студента в проблемном поле педагогических исследований / Е. А. Ильин // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2025. - № 1(43). - С. 13-18. – DOI 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18.
Abstract: Рассматривается концепт гражданской идентичности личности студента в проблемном поле педагогических исследований. Установлено, что современные педагогические исследования демонстрируют неуклонно возрастающий интерес к концепту гражданской идентичности, существенно опережающий смежные научные дисциплины по числу проведенных исследований. Описаны статистические и аналитические итоги ретроспективного анализа диссертационных исследований и научных публикаций в проблемном поле педагогики.
metadata.local.description.annotation: The article presents the concept of civic identity of a student in the problematic field of pedagogical research. It has been established that modern pedagogical research demonstrates a steadily increasing interest in the concept of civic identity, significantly outpacing related scientific disciplines in the number of studies conducted. The statistical and analytical results of a retrospective analysis of dissertation research and scientific publications in the problematic field of pedagogy are described.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/48012
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2025-43-1-13-18
Appears in Collections:2025, № 1 (43)

Files in This Item:
File SizeFormat 
13-18.pdf224.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.