Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/15317
Title: | Теоретические аспекты проблемы формирования коммуникативно-познавательных умений у детей старшего дошкольного возраста |
Authors: | Варанецкая-Лосик, Е. И. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2015. - № 15. - С. 25-31. |
Abstract: | Анализируются термины «умения» и «коммуникативно-познавательные умения». Обосновывается возможность применения интегрированного термина «коммуникативно-познавательные умения» относительно детей дошкольного возраста. = Analyzes the terms «skills», «communicative-cognitive skills». Substantiates the possibility of the integrated use of the term «communicative-cognitive skills» for children of preschool age. The significance of the formation of communicative-cognitive abilities in children of preschool age, as they contribute to the establishment of relations between the child and the adult, child and peers, the knowledge of objects of the surrounding reality. We consider the types of skills in the structure of communicative-cognitive activity, which includes the requirement of motivational, informational, regulatory and behavioral components, criteria and indicators. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Дошкольная педагогика педагогическая терминология коммуникативно-познавательные умения |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/15317 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2015, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.