Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/22675| Title: | Историографический анализ феномена «интеллектуальная зрелость» в философской, психолого-педагогической литературе |
| Authors: | Чеботарёва, Е. М. |
| Issue Date: | 2018 |
| Publisher: | Полоцкий государственный университет |
| Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 7. - С. 35-42. |
| Abstract: | Представлен историографический анализ генезиса проблемы формирования интеллектуальной зрелости в философской, психолого-педагогической литературе. Дано определение интеллектуальной зрелости будущего учителя. Обоснована важность построения образования, базирующегося на разуме как высшем уровне интеллекта и как основе субъект-субъектной, диалогической методологии.= The article presents a historiographic analysis of intellectual maturity in the philosophical, psychological and pedagogical literature. The definition of a future teacher’s intellectual maturity is given. Emphasis is put on building an education based on Reason as the highest level of intelligence and the basis of subject-subject, dialogic methodology. |
| Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Интеллектуальная зрелость Интеллектуальное развитие Структура интеллекта Психологическая модель интеллекта Субъект-субъектная методология Intellectual development Structure of intelligence Psychological model of intelligence Subject-subject methodology |
| URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/22675 |
| metadata.dc.rights: | open access |
| Appears in Collections: | 2018, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
