Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/22675
Title: Историографический анализ феномена «интеллектуальная зрелость» в философской, психолого-педагогической литературе
Authors: Чеботарёва, Е. М.
Issue Date: 2018
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2018. - № 7. - С. 35-42.
Abstract: Представлен историографический анализ генезиса проблемы формирования интеллектуальной зрелости в философской, психолого-педагогической литературе. Дано определение интеллектуальной зрелости будущего учителя. Обоснована важность построения образования, базирующегося на разуме как высшем уровне интеллекта и как основе субъект-субъектной, диалогической методологии.= The article presents a historiographic analysis of intellectual maturity in the philosophical, psychological and pedagogical literature. The definition of a future teacher’s intellectual maturity is given. Emphasis is put on building an education based on Reason as the highest level of intelligence and the basis of subject-subject, dialogic methodology.
Keywords: Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Интеллектуальная зрелость
Интеллектуальное развитие
Структура интеллекта
Психологическая модель интеллекта
Субъект-субъектная методология
Intellectual development
Structure of intelligence
Psychological model of intelligence
Subject-subject methodology
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/22675
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2018, № 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35-42.pdf260.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.