Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/27590
Title: | Формы организации образовательного процесса в дошкольном образовании |
Authors: | Цалко, Т. А. Tsalko, T. |
Other Titles: | Forms of Organization of the Educational Process in Preschool Education |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Цалко, Т. А. Формы организации образовательного процесса в дошкольном образовании / Т. А. Цалко // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2021. - № 7. - С. 22-28. |
Abstract: | Рассматривается актуальная проблема, связанная с диверсификацией форм организации образовательного процесса в дошкольном образовании. Внимание уделено анализу цели, содержания, специфики образовательного процесса в дошкольном учреждении. На основании требований к организации образовательного процесса определены его целостность, системность и процессуальность. Показаны направления совершенствования качества образовательного процесса через многообразие рассматриваемых форм организации образовательной деятельности воспитанников.= The article deals with the actual problem associated with the diversification of the forms of organization of the educational process in preschool education. Attention is paid to the purpose, content, and specifics of the educational process in a preschool institution. On the basis of the requirements for the organization of the educational process is defined by its integrity, consistency and procedural. The directions of improving the quality of the educational process through the variety of forms of organization of educational activities of pupils considered by us are shown. |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Диверсификация Образовательный процесс Формы организации Игра Занятие Ситуации Экспериментирование Проект Моделирование Чтение Коллекционирование Квест Diversification Educational process Forms of organization Game Activity Situations Experimentation Project Modeling Reading Collecting Quest |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/27590 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2021, № 7 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.