Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/36572
Title: Методологические основания подготовки педагогов к комплексному применению методов электронного обучения и сетевого взаимодействия в развивающейся цифровой среде
Authors: Минич, О. А.
Minich, А.
Other Titles: Methodological Bases of Teachers’ Trainig for the Complex Application of Methods of E-Learning and Networking Interaction in a Developing Digital Environment
Issue Date: 2022
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Минич, О. А. Методологические основания подготовки педагогов к комплексному применению методов электронного обучения и сетевого взаимодействия в развивающейся цифровой среде / О. А. Минич // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 13. - С. 22-28.
Abstract: Обсуждается проблема подготовки педагогических кадров в свете эволюции дидактики в условиях инфор- матизации образования. Представлен теоретический анализ понятий «электронное обучение», «цифровая среда», «сетевое педагогическое взаимодействие». Методологические основания подготовки педагогов разработаны впервые и включают в себя: методологические подходы на общенаучном уровне (системный и экологический под- ходы), на конкретно-научном уровне (компетентностный, деятельностный и инновационный подходы) и ценност- ные установки педагогической подготовки в условиях развития гибридной реальности (когнитивно-интеллекту- альные, конвергентные, философско-антропологические, социокультурные, здоровьесберегающие).
metadata.local.description.annotation: The article discusses the problem of training teachers from the point of the further evolution of didactics in the conditions of informatization of education, and presents the theoretical analysis of the concepts of “e-learning”, “digital environment”, “network pedagogical interaction”. The methodological foundations of teacher training have been developed for the first time and include: methodological approaches at the general-scientific level (systemic and environmental approaches), methods of particular level of scientific knowledge (competence-based, activity-based and innovative approaches) and the value orientations of pedagogical training in the context of the development of hybrid reality (cognitive-intellectual, convergent, philosophical-anthropological, socio-cultural, health-saving).
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/36572
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2022, № 13

Files in This Item:
File SizeFormat 
22-28.pdf216.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.