Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/36573
Title: Кейс-технология на уроках литературы: Джон Р.Р. Толкин и его повесть-сказка «Хоббит, или Туда и обратно»
Authors: Пасютина, Ю. Н.
Pasiutsina, Yu.
Other Titles: Case-Technology in Literature Classes: John R.R. Tolkien and His Fairy-Tale “The Hobbit or There and Back Again”
Issue Date: 2022
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Пасютина, Ю. Н. Кейс-технология на уроках литературы: Джон Р.Р. Толкин и его повесть-сказка «Хоббит, или Туда и обратно» / Ю. Н. Пасютина // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2022. - № 13. - С. 29-33.
Abstract: Представлена кейс-технология как средство повышения мотивации учащихся к чтению. В частности, автор анализирует данную методику, рассматривает те умения и навыки, которые актуализируются с ее помо- щью в процессе изучения выбранного материала. Предпринята попытка создать серию кейсов по теме «Жизнь и творчество Дж. Р.Р. Толкина. “Хоббит, или Туда и обратно”». Предлагаемые кейсы включают в себя разные виды и формы работы на занятии: подготовку презентации, публичного выступления, маршрута, экскурсии, проекта, обзора заданной проблемы и др. Цель данной разработки – заинтересовать студентов, раскрыть их творческий потенциал, научить размышлять, рассуждать, делать выводы, сопоставлять информацию и, что является приоритетным, приобщить к чтению художественной литературы.
metadata.local.description.annotation: The article investigates the case-technology as a means of increasing students' motivation for reading. In particular, the author analyzes this methodology, considers those skills and abilities that are actualized with its help in the process of studying the teaching material. An attempt is made to create a series of case studies on the topic «The life and work of J. R. R. Tolkien. "The Hobbit, or There and Back Again"». The proposed cases include different types and forms of work in the classroom: the preparation of a presentation, the public speech, a route, an excursion, a project, a review of a given problem, etc. The purpose of this work is to interest students, to reveal their creative potential, to teach them to think, to reason, to draw conclusions, to compare information, and, what is a priority, to involve them in reading fiction.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/36573
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:2022, № 13

Files in This Item:
File SizeFormat 
29-33.pdf183.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.