Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45184
Title: Определение маневренности и анализ устойчивости движения модели седельного автопоезда с помощью математического моделирования
Authors: Мойся, Д. Л.
Moisya, D.
Other Titles: Determination of Maneuverability and Analysis of Stability of Movement of a Model of a Saddle Truck Train Using Mathematical Modeling
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Мойся, Д. Л. Определение маневренности и анализ устойчивости движения модели седельного автопоезда с помощью математического моделирования / Д. Л. Мойся // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия B, Промышленность. Прикладные науки. - 2024. - № 2(50). - С. 70-77. – DOI 10.52928/2070-1616-2024-50-2-70-77.
Abstract: Решена задача маневренности седельного длиннобазного автопоезда, состоящего из двухосного тягача и одноосного полуприцепа. Построены фазовые портреты системы при различных скоростях, которые позволяют оценить область притяжения прямолинейного движения. Рассмотрены вопросы устойчивости, в частности, влияние параметров управления ( q, v ) на устойчивость (неустойчивость).
metadata.local.description.annotation: The problem of maneuverability of a long-wheelbase truck train consisting of a two-axle tractor and a singleaxle semi-trailer has been solved. Phase portraits of the system are constructed at different speeds, which allow us to estimate the area of attraction of rectilinear motion. The issues of stability are considered, in particular, the influence of control parameters ( q, v ) on stability (instability).
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45184
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1616-2024-50-2-70-77
Appears in Collections:2024, № 2 (50)

Files in This Item:
File SizeFormat 
70-77.pdf351.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.