Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45345
Title: Дидактическая система формирования методологической компетентности будущих инженеров при изучении специальных дисциплин
Authors: Булдык, Г. М.
Козак, Е. А.
Buldyk, G.
Kazak, K.
Other Titles: Didactic System for Forming Methodological Competence of Future Engineers When Studying Special Disciplines
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Булдык, Г. М. Дидактическая система формирования методологической компетентности будущих инженеров при изучении специальных дисциплин / Г. М. Булдык, Е. А. Козак // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 11-15. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-11-15.
Abstract: Представлена дидактическая модель формирования методологической компетентности студентов при изучении дисциплины «Техническая электроника» с использованием программных продуктов специального назна- чения Multisim и Micro-Cap, основанная на концепции трехуровневой модели методологического анализа, вклю- чающей научный, образовательный и методический уровни. При применении данной концепции уточняются дидактические принципы развития методологической компетентности будущего инженера с представлением каждого компонента. Также определены основные этапы учебно-профессиональных проектов, применяемых во время учебного процесса. Установлено, что понимание изучаемого материала, самостоятельное составление схем и их реализация способствуют исследованию и поиску решения поставленной задачи.
metadata.local.description.annotation: The article presents a didactic model for the formation of methodological competence of students when studying the discipline Technical Electronics using special-purpose software products Multisim and Micro-Cap, based on the concept of a three-level model of methodological analysis, including scientific, educational and methodological levels. When applying this concept, the didactic principles for developing the methodological competence of the future engineer are clarified with a presentation of each component. The main stages of educational and professional projects used during the educational process are also defined. It has been established that understanding the material being studied, independently drawing up diagrams and their implementation contribute to the research and search for a solution to the problem.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45345
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-41-1-11-15
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
11-15.pdf303.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.