Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45348
Title: The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students
Authors: Nassar, H.
Chekina, A.
Нассар, Г.
Чекина, Е. В.
Other Titles: Сущность и структура языковой компетентности учащихся средних школ Израиля в арабском языке
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Nassar, H. The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students / Nassar, H., Chekina, A. // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 27-32. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32.
Abstract: This article addresses the ambiguity surrounding the concept of competence, as identified in prior studies. It highlights the lack of a universally agreed-upon definition, citing complex and overlapping interpretations encompassing skills, performance, and knowledge. Through a comprehensive review of existing research, the authors assert that competence's nuanced and precise meaning is context-dependent. Specifically, the article delves into language competence, examining its components in both general and school contexts. Focusing on Israeli high schools functioning in the multilingual environment, the authors offer a refined understanding of the essence and structure of the school students’ Arabic language competence.
metadata.local.description.annotation: Исследуется проблема неоднозначности дефиниций, связанная с концептом компетентности, выявлен- ная в имеющихся исследованиях. Статья подчеркивает отсутствие общепризнанного определения, обращаясь к сложным и пересекающимся толкованиям, включающим навыки, эффективность деятельности и знания. Посредством всестороннего обзора существующих исследований авторы считают, что конкретный смысл по- нятия компетентности зависит от контекста. В частности, в статье рассмотрена сущность языковой ком- петентности, изучены ее компоненты, как в общем контексте, так и в контексте школьного обучения. Сосре- доточив внимание на израильских средних школах, функционирующих в условиях многоязычия, авторы предла- гают уточненное понимание сути и структуры языковой компетентности старших школьников в арабском языке.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45348
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
27-32.pdf226.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.