Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/45348
Title: | The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students |
Authors: | Nassar, H. Chekina, A. Нассар, Г. Чекина, Е. В. |
Other Titles: | Сущность и структура языковой компетентности учащихся средних школ Израиля в арабском языке |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Nassar, H. The Essence and Structure of the Arabic Language Competence of Israeli Secondary School Students / Nassar, H., Chekina, A. // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 27-32. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32. |
Abstract: | This article addresses the ambiguity surrounding the concept of competence, as identified in prior studies. It highlights the lack of a universally agreed-upon definition, citing complex and overlapping interpretations encompassing skills, performance, and knowledge. Through a comprehensive review of existing research, the authors assert that competence's nuanced and precise meaning is context-dependent. Specifically, the article delves into language competence, examining its components in both general and school contexts. Focusing on Israeli high schools functioning in the multilingual environment, the authors offer a refined understanding of the essence and structure of the school students’ Arabic language competence. |
metadata.local.description.annotation: | Исследуется проблема неоднозначности дефиниций, связанная с концептом компетентности, выявлен- ная в имеющихся исследованиях. Статья подчеркивает отсутствие общепризнанного определения, обращаясь к сложным и пересекающимся толкованиям, включающим навыки, эффективность деятельности и знания. Посредством всестороннего обзора существующих исследований авторы считают, что конкретный смысл по- нятия компетентности зависит от контекста. В частности, в статье рассмотрена сущность языковой ком- петентности, изучены ее компоненты, как в общем контексте, так и в контексте школьного обучения. Сосре- доточив внимание на израильских средних школах, функционирующих в условиях многоязычия, авторы предла- гают уточненное понимание сути и структуры языковой компетентности старших школьников в арабском языке. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/45348 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2024-41-1-27-32 |
Appears in Collections: | 2024, № 1 (41) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.