Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/45349
Title: Компетентностный профиль учебной автономии курсантов –будущих сотрудников органов внутренних дел
Authors: Снопкова, Е. И.
Шатова, А. В.
Snopkova, E.
Shatova, A.
Other Titles: Competence Profile of Learner Autonomy of Cadets – Future Officers of Internal Affairs Agencies
Issue Date: 2024
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Снопкова, Е. И. Компетентностный профиль учебной автономии курсантов –будущих сотрудников органов внутренних дел / Е. И. Снопкова, А. В. Шатова // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 1(41). - С. 33-38. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-41-1-33-38.
Abstract: Учебная автономия выступает актуальной и значимой проблемой современного педагогического знания, высокий уровень активизации самостоятельного обучения гарантирует непрерывное развитие когнитивного мышления курсантов и учебной деятельности, освоение и транслирование инновационного педагогического опыта, повышение качества образования. В статье рассмотрено содержание мотивационного, метакогнитив- ного, деятельностного и рефлексивного компонентов учебной автономии курсантов. Представлена общая характеристика кластеров компетенций в составе учебной автономии, показан фрагмент компетентностного профиля учебной автономии курсанта как субъекта учебной деятельности.
metadata.local.description.annotation: Learner autonomy is an actual and significant problem of modern pedagogical knowledge, high level of activation of independent learning guarantees continuous development of cadets' cognitive thinking and learning activity, mastering and broadcasting of innovative pedagogical experience, improvement of education quality. The article considers the content of motivational, metacognitive, activity and reflexive components of cadets' learner autonomy. The general characteristic of clusters of competences in the composition of cadets' learner autonomy is presented, the fragment of competence profile of cadets' learner autonomy as a subject of learning activity are described.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/45349
metadata.dc.rights: open access
metadata.dc.identifier.doi: 10.52928/2070-1640-2024-41-1-33-38
Appears in Collections:2024, № 1 (41)

Files in This Item:
File SizeFormat 
33-38.pdf190.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.