Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/46364
Title: | Учебно-методический комплекс в образовательном процессе университета как элемент педагогики здоровьесбережения |
Authors: | Лухверчик, В. Н. Гинько, Н. Н. Lukhverchyk, V. Ginko, N. |
Other Titles: | Educational and Methodological Complex in the Educational Process of the University as an Element of Health-Saving Pedagogy |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
Citation: | Лухверчик, В. Н. Учебно-методический комплекс в образовательном процессе университета как элемент педагогики здоровьесбережения / В. Н. Лухверчик, Н. Н. Гинько // Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2024. - № 2(42). - С. 7-9. – DOI 10.52928/2070-1640-2024-42-2-7-9. |
Abstract: | На основе анализа различных определений понятия «педагогическая технология» показана необходимость ее корректировки в условиях изменения характера образовательного процесса. Сохранение здоровья обучаемых становится одной из приоритетных задач системы образования в республике. Для этого формируется необходимая нормативно-правовая база. Предложена одна из многочисленных дефиниций здоровья. Установлено, что направленность образовательного процесса на здоровьесбережение в условиях высшего учебного заведения может обеспечиваться тремя основными факторами: средствами здоровьеформирующей образовательной среды; с помощью различных мероприятий; через оптимизацию образовательного процесса. Приводятся результаты исследования возможностей учебно-методического комплекса для решения задач здоровьесбережения студентов |
metadata.local.description.annotation: | Based on the analysis of various definitions of the concept of «pedagogical technology», it is indicated that it is necessary to adjust it in the context of changing the nature of the educational process. The maintenance of student health becomes one of the priorities in the education system of the republic. To do this, the necessary regulatory framework is being developed. One of the numerous definitions of health is given. It is established that the orientation of the educational process towards health maintenance in the conditions of a higher educational institution can be provided by three main factors: by means of a health-forming educational environment; through various activities; through the optimization of the educational process. The research results of the educational and methodological complex possibilities for solving the problems of health maintenance of students are presented. |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/46364 |
metadata.dc.rights: | open access |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.52928/2070-1640-2024-42-2-7-9 |
Appears in Collections: | 2024, № 2 (42) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.