Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/49129| Title: | Нейропсихологический аспект проблемы межкультурной коммуникации в науке |
| Authors: | Точилина, Т. В. |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой |
| Citation: | Точилина, Т. В. Нейропсихологический аспект проблемы межкультурной коммуникации в науке / Т. В. Точилина // Межкультурная коммуникация: проблемы и перспективы : электрон. сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф., Полоцк, 4 апр. 2025 г. / Полоц. гос. ун-т имени Евфросинии Полоцкой. – Новополоцк, 2025. – С. 185-189. |
| Abstract: | Нейропсихологический аспект коммуникации у детей остается предметом изучения различных наук. В статье раскрывается понятие коммуникации в психологической науке, обосновывается необходимость формирования коммуникативных навыков у детей. Значительный акцент в работе сделан на признаках коммуникативного развития детей. В результате работы обозначены перспективы исследования социального развития детей. |
| metadata.local.description.annotation: | The neuropsychological aspect of communication in children remains a subject of study in various sciences. The article reveals the concept of communication in psychological science, substantiates the need for the formation of communication skills in children. A significant emphasis in the work is placed on the signs of children’s communicative development. As a result of the work, the prospects for the study of children's social development are outlined. |
| URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/49129 |
| metadata.dc.rights: | open access |
| Appears in Collections: | Межкультурная коммуникация: проблемы и перспективы. 2025 |
Files in This Item:
| File | Size | Format | |
|---|---|---|---|
| 185-189.pdf | 760.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.