Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.psu.by/handle/123456789/49129
Title: Нейропсихологический аспект проблемы межкультурной коммуникации в науке
Authors: Точилина, Т. В.
Issue Date: 2025
Publisher: Полоцкий государственный университет имени Евфросинии Полоцкой
Citation: Точилина, Т. В. Нейропсихологический аспект проблемы межкультурной коммуникации в науке / Т. В. Точилина // Межкультурная коммуникация: проблемы и перспективы : электрон. сб. ст. Междунар. науч.-практ. конф., Полоцк, 4 апр. 2025 г. / Полоц. гос. ун-т имени Евфросинии Полоцкой. – Новополоцк, 2025. – С. 185-189.
Abstract: Нейропсихологический аспект коммуникации у детей остается предметом изучения различных наук. В статье раскрывается понятие коммуникации в психологической науке, обосновывается необходимость формирования коммуникативных навыков у детей. Значительный акцент в работе сделан на признаках коммуникативного развития детей. В результате работы обозначены перспективы исследования социального развития детей.
metadata.local.description.annotation: The neuropsychological aspect of communication in children remains a subject of study in various sciences. The article reveals the concept of communication in psychological science, substantiates the need for the formation of communication skills in children. A significant emphasis in the work is placed on the signs of children’s communicative development. As a result of the work, the prospects for the study of children's social development are outlined.
URI: https://elib.psu.by/handle/123456789/49129
metadata.dc.rights: open access
Appears in Collections:Межкультурная коммуникация: проблемы и перспективы. 2025

Files in This Item:
File SizeFormat 
185-189.pdf760.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.