Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.psu.by/handle/123456789/8916
Title: | Личностное пространство в жизнедеятельности детей дошкольного возраста (теоретический аспект) |
Authors: | Рейт, Е. М. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Полоцкий государственный университет |
Citation: | Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E, Педагогические науки. - 2014. - № 15. – С. 32-34. |
Abstract: | Рассматривается проблема изучения личностного пространства в жизнедеятельности детей дошкольного возраста в рамках концепции личностно-ориентированного образования. Проанализированы основные виды пространства человека, его измерения и онтогенез. Предпринята попытка анализа компонентов личностного пространства дошкольников: телесного, бытийного, образовательного (с позиции субъектности). = In this article the author raises the problem of studying of personal space preschool children within the concept of personality-oriented education. The article analyzes the main space of the person, its measurement and ontogenesis. Attempt consideration of components of personal space preschoolers, such as physical and existential, as well as the study of the educational space of a child from a position of subjectivity |
Keywords: | Государственный рубрикатор НТИ - ВИНИТИ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика Дошкольное образование |
URI: | https://elib.psu.by/handle/123456789/8916 |
metadata.dc.rights: | open access |
Appears in Collections: | 2014, № 15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.