Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.psu.by:8080/handle/123456789/24113
Title: Математическая модель рекламного агенства и двух конкурирующих фирм
Other Titles: Mathematical model of an advertising agency and two competing firms
Authors: Пастухов, Д. Ф.
Пастухов, Ю. Ф.
Голубева, О. В.
Ехилевский, С. Г.
Keywords: Методы оптимизации (дисциплина)
Численные методы в инженерных расчетах (дисциплина)
Issue Date: 2017
Publisher: Полоцкий государственный университет
Citation: ПГУ
Abstract: Аннотация: Приведена математическая модель экспансии фирмы с плохим качеством товара и рекламного агентства на фирму с высоким качеством товара. Возможны два режима блокировки и отток большей доли покупателей города от фирмы с хорошим качеством продукции – устойчивый фокус и устойчивый узел.: Abstract: A mathematical model of the expansion of a company with poor quality is given product and advertising agency for a firm with high quality product. Two possible blocking mode and outflow of a larger share of city buyers from a firm with good product quality - a steady focus and a steady knot
Description: Ключевые слова: Математическая модель, система нелинейных дифференциальных уравнений первого порядка. :Keywords: mathematical model, nonlinear differential system first order equations. Consider two competing firms producing the same type of product, for example, shoes. The products of the first company have lower product quality than the second, and, it uses the services of an advertising agency to increase the demand for its product. The dynamics of changes in the number of buyers of goods of the first company N1 second N2 can be described by a system of 2 nonlinear dimensionless [1] differential first-order equations (a complicated model of A. A. Samarsky [2] for the case of two variables):
URI: http://elib.psu.by:8080/handle/123456789/24113
Appears in Collections:Методы оптимизации (1-98 01 01) 3к5с



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.